Wat bezielt die man ?

Welk 'bieken' heeft er onze burgemeester nu gestoken om, onder het mom van zijn 11-juli toespraak, zo chagrijnig uit de hoek te komen ?
Een 11-juli-toespraak van onze blauwe burgemeester die eventjes de Vlaming komt uithangen staat als tang op een varken.

"Onze rijkdom koesteren" ,zegt de brave man. Hoezo ? Welke Rijkdom ? ik heb onze opmerking van het zwaar gemeentelijk structureel deficit niet weten weerleggen !

"Inhumaan"? in 't Vlaams : onmenselijk. Wat een dooddoener. Gaat hij de volgens ons toch niet zo domme inwoners nu nog schrik aanjagen ook ?

"Contraproductief" ? Wij voeren geen afbraakoppositie maar trachten bij te sturen door degelijke interpellaties en voorstellen.

"Zeemansbenen"? Goeien doemp, zeg. Ik zie mij echt niet op dat krakkemikkige bootje zitten met zo'n kapitein.

"Werken met visie"? Welke visie ? Ik zou graag weten wat zijn echte doelstellinen zijn!

"Teamgeest" ? Welk team ' Union fait la farce' zou hier mer op zijn plaats zijn.

"Verantwoordelijkheidszin"? Het OCMW zou nogal werk hebben als wij onze privézaken zo 'verantwoordelijk' zouden aanpakken.

De burgemeester is van het principe 'wie niet met mij is, is tegen mij" Inspraak ? Vergeet het. Respect voor iemandds mening die niet echt de zijne is ? Vergeet het.

Elementaire beleefdheid ? Vergeet het. Burgemeester is hij reeds, maar als hij nu eens zou openstaan voor andere meningen en zich gewoon wat socialer en vriendelijker zou opstellen, zou hij heel misschien de titel van 'burgervader' verdienen.

André Segers
segers.andre@gmail.com

0 reacties:

Een reactie posten